24 Ağustos 2012 Cuma

Diş implantı yaptırdım

Epilasyon vs derken sıra geldi diş implantına:)) geçtiğimiz günlerde 'mecburen' yaptırdım.Benim gibi implant yaptırmak üzere olanlar için bilgi niteliğinde olsun istedim.Birazda korkulacak bir şey yokmuş demek için:)Sağ alt çenemde ameliyatla diş kökünden tümör benzeri bir şey çıkarılmış ve çekilmiş bir diş vardı.O dişin yerine implant yaptırmaya karar verdik dişçimle.İlk randevumda dişin röntgeni çekildi ve implant için tarih belirlendi.Operasyondan bir gün öncesinden antibiyotik kullanmaya başlamam gerektiği söylendi.İmplantın yapılacağı gün dişçiden telefon geldi''bu günkü randevunuzu hatırlatırız'' benden gelen cvap''hııı tamam''.Aradan bir kaç saat geçti bir telefon daha ''gelmiyormusunuz'' ben''antibiyotiği içmeyi unuttum'' bu cümledeki implant'tan korkuyorum o yüzden bir bahane uydurdum kısmındaki bahaneyi bulunuz.

Dişçi'' olsun ,çok sorun değil siz gelin''   ben'' gelemem,çünkü trafiğe yakalandım bla bla'' ve randevu bir kaç hafta sonrasına ertelenir.Ben yine bir bahaneyle kaçarım.Sonraki hafta yine bir randevu ve ben yine kaçıyorum.En sonunda annemin randevusu için dişçiye gittiğimizde dişçi beni yakaladı ve aldı eline röntgenimi bak dedi üstteki dişin aşağı çöküyor çünkü alt çenede boşluk var.Dahada yaptırmazsan 2 implant yaptırmak zorunda kalacaksın.İmplantın korkulacak bir şey olmadığını 15 dk'da biteceğini söyledi fotoğraflarla anlattı.Bir sonraki hafta tıpış tıpış gittim.Operasyon başlamadan 10 dk önce elektrikler kesildi.Yehhuuu dedim implant iptal.Ama öyle olmadı işte adamda jeneratör varmış.Jeneratörün belli bir çalışma süresi olduğu için apar topar operasyona girdim.Önce normal odada burun hizasından çene altına kadar tentürdiyot sürdüler.Moral olur diye özene özene yaptığım tüm makyaj gitti.Sonra tentürdiyot silindi ama yüzümü ellememem gerektiği söylendi.Mikrop kapmasın diye.Dişin takılacağı bölgeye,ve dil altına uyuşturucu iğne yapıldı.Sonra ameliyat odasına girdik,doktor benle uzun uzun konuştu korkmamamı,eğer ara vermek istersem elimi kaldırmamı söyledi.Operasyon başladı,ilk önce çene kemiğine bir delik açtı yaklaşık 10 dakika sürdü.Hiç acı hissetmedim.Sonra vidayı o deliğe yerleştirdi.O sırada jeneratörün enerjisi de bitti ve tamamen karanlıkta kaldık.Doktor ''neden bu kadar hızlı davrandığımı anladınmı şimdi dedi''jeneratörün son 15dk'lık enerjisinde olduğunu bildiğini için tüm operasyonu 15 dk'ya sığdırdı.Önce kendine güvenine sonra becerikliliğine saygı duydum.Sonuçta ters giden bir şey olabilir ve elektrik olmazsa cihazların hiç biri çalışmaz,ama adam 15dk süre içinde yaptı işte.En son işlem olan iyileşme başlığı ı phone'un ışığında takıldı.O sırada baya güldük.İyileşme başlığı bir kaç gün durdu.4 gün daha antibiyotiğe devam ettim.Operasyon sonrası hiç bir şişlik yada ağrı olmadı.Korktuğum kadar değilmiş yani.Operasyona gitmeden önce internetten implanttan ölen varmı diye araştırma yapıyordumda.İyileşme başlığının üzeri 2.gün diş etiyle kaplanmaya başladı,meğerse yumuşak dokular hemen kendini yenilermiş.Bu sebeple fazla geçirmeden geçici dişin takılması gerektiği söylendi.Yoksa vida ve iyileşme başlığı diş eti altında kalacaktı.

Bir hafta kadar sonra diş etiminde iyileşmesiyle geçici bir diş takıldı.O geçici diş takılıyken o tarafla çiğnemem yasaktı.Diş etinin içteki kısmı hala açık yara olduğu için.Bir kaç ay sonra ise tekrar dişçiye gittim,dişimin ölçüsü alındı ve gerçek dişim yapılıp takıldı.Şu an gayet uyumluyuz.Kendi dişlerimden ayırmıyorum kendisini.

Kısaca implant yaptırmaktan korkan arkadaşlara benim deneyimim bir yol gösterici olsun istedim.Umarım çekilmek zorunda kalan dişiniz olmazda hiç bunlara girmezsiniz ama mecbur kalınan noktada en iyi seçenek implant.Öyle korkulacak bir şeyde yok,operasyondan sonra ağrı kesici bile almadım.

28 yorum:

  1. Tam da bugün dişle ilgili yazı yazmıştım ve köprü yaptırmam gerektiğini düşünüyordum, ama acaba implant mı yaptırsam?

    YanıtlaSil
  2. ben implanti degil de cenenden cikarilan kitleyi soracagim canim bende de ona benzer bir sey varmis ama discim simdilik alinmasina gerek yok dedi neye gore aliniyor o biliyor musun

    YanıtlaSil
  3. @melodram;cnm köprüde bazı durumlarda sağlam olan dişlerde oyuluyor maalesef.Bu sebeple bir diş için bir kaç dişi harcamayalım diye implant tercih ettik.Köprü ilerleyen zamanda düşme vs de yapıyor çok uğraştırıyor diye biliyorum ama en doğru kararı dişçin verir cnm.

    @ayben;cnm benim dişim apse yapmıştı,yanağım şişmişti.Önceki dişçim diş köküne bir şeyler koyup apseyi geçirmek için öyle bıraktı.Ancak bir zaman sonra diş yine şişmeye başlayınca başka dişçiye gittim.O dişçi önceki dişçinin yaptığı işlemi pek beğenmedi çünkü koyduğu madde diş kökünün en dibine ilerlemiş ve alçı gibi kütle halinde kalmış bu kütleyi almak için mecburen dişi çekip o addeyi temizledi.

    YanıtlaSil
  4. bugün düşündüm daha :) ama benim hepsi olacak 6 diş hariç hepsi kaplama körü ne ararsan var:) fiyatıda yazsaydın canım çok makbule geçerdi;)

    YanıtlaSil
  5. bu yazı bana çok iyi geldi çünkü ben de önümüzdeki aylarda implant yaptıracağım. baya korkuyordum ben de biraz moral depoladim teşekkürler :) internetteki görseller çok korkutucu gelmişti.

    YanıtlaSil
  6. @yıldız;cnm benim bir diş 1.000 euro tuttu.Bu fiyata diş,operasyon ve kontrol muayeneleri dahil.

    @nerwen;cnm o görsellere hiç takılma.Ağzını açıp otur inan gram acı çekmiyeceksin:)bende ilk başta çok korkmuştum ama dolgu yaptırmak kadar kolay birşeymiş:)

    YanıtlaSil
  7. canım güle güle kullan yeni dişini:))dişçi maceran beni güldürdü:))dişçi benide korkutur 20 lik dişlerimi çektirmeye gitmem lazım ama cerrahi operasyon olduğu için erteliye erteliye bir hal oldum..darısı benim başıma artık:)

    YanıtlaSil
  8. Teşk.ederim cnm :) 20'lik diş çektirmiştim ben onda korkulacak hiiiç bişi yok emin ol:)

    YanıtlaSil
  9. off of yakalanmaktan en çok korktuğum ağrılardan birisidir diş ağrısı. ki bir aydır diş ağrım var, 20lik dişim zonkluyormuş, bir dişçi implant dedi diğeri de sinirleri alacağız dedi, sanırım sinirleri aldıracağım, implant her ne kadar öyle korkulcak bişi olmasa da ilk etapta sinirlerin alınması daha doğru gibi geldi. geçmiş olsun tatlım sana..

    YanıtlaSil
  10. Diş ağrısı ne zordur bilirim,gece uyutmaz.Geçmiş olsun cnm.İnş senin diş sorununda en kısa ve kolay yoldan hallolur cnm:)

    YanıtlaSil
  11. Kuzummm geçmiş olsun, kaderinse kaçamıyorsun iştee :)

    YanıtlaSil
  12. tam 1bucuk senedir erteliyorum bu implanti desem?
    :(hem korkuyorum hemde uzun bi sürec die dgoru zamanı bekliyorum
    sana bununla coook gecmiş olsun cnmcım gözün aydın darısı basıma

    YanıtlaSil
  13. Cnm erteleme bence korkulacak bir şey yok:)

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, eğer izin verirseniz yazınızın bir kısmını "Ne dediler" bölümümüzde kullanmak istiyoruz. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. benimde 2 azı dişim çekildi görünmüyor diye sorun etmiyordum ama dün diğer dişlerin boş tarafa kayacağını öğrenince şok oldum en iyi çözüm implantmış yazın biraz içime su serpti sağol canım:))

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar
    Ben implant yaptırdım. ilk gidişimde çene kemiğinden film çektirdim. Sonra implant tedavisi oldum. ilk basta vida takıldı. iki diş 45 dakikada bitti. Bir hafta sonra dikişler alındı. 2 ay Sonra kontrol. dişin ölçüsü derken. Dişlerim takıldı. Diger dislerden ayıramıyosun. Gayet mennunum. Size tavsiyem korkmayın. Bende ilk başta çekiniyordum ama pekde korkulucak bişey yok. Dolgu tedavisinnden daha kolay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çene kemigim eridi yazan hastalar da var cok korkuyorum implanti dusenler varmis

      Sil
  17. Merhabalar
    Ben implant yaptırdım. ilk gidişimde çene kemiğinden film çektirdim. Sonra implant tedavisi oldum. ilk basta vida takıldı. iki diş 45 dakikada bitti. Bir hafta sonra dikişler alındı. 2 ay Sonra kontrol. dişin ölçüsü derken. Dişlerim takıldı. Diger dislerden ayıramıyosun. Gayet mennunum. Size tavsiyem korkmayın. Bende ilk başta çekiniyordum ama pekde korkulucak bişey yok. Dolgu tedavisinnden daha kolay

    YanıtlaSil
  18. Merhaba 2015 yılında implant diş fiyatları ne kadar bilgi verirseniz sevinirim, teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. Yaaaa lutfenn tam olarak kac ay suruyo ben cektirmeye korkuyorum implanti dusenemiyorum bile burayi okuyunca guc geldi gibi oldu , toplam kac ayda iyi oldu ameliyatli dis

    YanıtlaSil
  20. 3 ay minimum sürüyor diye biliyorum

    YanıtlaSil
  21. en iyisi implantdır arkadaşlar tavsiy ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede implant en iyisi fakat kalitede çok önemli

      Sil
  22. Bende 14 yasındayken kaza sonucu ön üç dişimi kaybettim cene gelışımım devam ettıgı ıcın implant yerine protez diş kullandım 18 yasıma geldıgımde cene kemiği gelişimim durmustu implant için hazırdım tabiki baya baya korktum o kadar korktumkı amelıyathanede bayıldım uyandırıp sadece agzımı uyusturdular lokal anestezi deniyo galıba amelıyat sırasınsa doktor ofladı babamın yanına gidip uzun sure diş bulunmadıgından kemık erımiş kemık tozu koyulucak dendi kemık tozu koyulup dıkısle kapaltıldı hiç bişi hissetmiyorsunuz sadece anestezi yapılırken iğneleri farkediyorsunuz oda 1 sn felan suruyo zaten sonra hemn uyusuyo sonra dıkıslerım alındı proteze devam edildi 6 ay sonra tekrar gittik bu sefer daha az korkuyodum son defa operasyon geçiricektşm derken doktor demesinmi filmde olan kemık çok az ceneden kemık alıp koyup kapatıccaz ben zaten korkuyorum acı hissetmıyorum ama korkuyorum işre yasımdan dolayıdır belkı neyse doktor boyle diyince bn başladım ağlamaya baaya bı agladım doktor uzuldu galıba hem kemık hem ımplant koyup kapattı amelıyattan cıkınca nasıl sevındım son amelıyat dıye sonra suann evdeyım agzım dıkıslı dıkıslerın alnmaasını beklıylrum biraz sonrada gidip film çektiricez benım korktugum tek sey amelıyathane onun dısında hiç bi sorun yok bide amelıyat sonrası 2.gun yuzun şişiyo baya benım ust dıs oldugundan burnum şişıyo burun altı cok tuhaf görunuyorum kötü hissettiğimden aynaya bakmıyor maskeyle dolasıyorum ilaçlarımı da alıyorum dikişlerim alınsında rahatca yemek yıyım sadece çorba aç bırakıyo

    YanıtlaSil
  23. ben de 2250 tlye diş yaptırdım 3 tane memnunum

    YanıtlaSil